Sunday, 3 November 2013

Bila Hati Dah TAWAR...


L       
   

L     Lambat balas mesej.
Bila dia dah mula hilang minat kat kau. Dia dah tak heran kau mesej cakap kau sakit ke, apa ke. dia dah tak de istilah bergegas nak reply mesej bila hati dia dah tawar. Kalau kau mesej dia dua tiga kali jawabnya kau makan maki la. Tak pun ayat dia, “tak boleh nak sabar ke?”

2.       Jangan harap dia nak pujuk kalau merajuk.
Secara normalnya, bila dah balas mesej pun malas-malas taik kucing, nak pujuk kau bila merajuk apatah lagi. Makin la mentaik kucing nya malasnya. Haha. kau merajuk pat hati pat malam ke, dia buat bodoh je.

3.       Kurang bercerita.
Kalau dulu, pape perkara yang happy atau sedih atau mengtensyenkan dia, kau orang pertama yang dia cari. Tak kira la malam pagi petang sekalipun. Tapi sekarang, kau tak tau satu apa pun pasal dia.

4.       Banyak memberi alasan.
Asal kau ajak sembang dia cakap dia penat. Asal kau ajak keluar dia cakap bizi. Asal kau ajak teman pi mana-mana pun macam-macam alasan dia bagi. Padahal dulu tak de hal pun. Semua ON.


Teringin nak angkat kaki,
Pergi jauh membawa diri,
Tapi diri masih menyayangi,
Haruskah terus bertahan demi sekeping hati?

Kan kan?mesti rasa macam tu kan?dah..jangan sakitkan hati untuk orang yang tak pernah menghargai. Dunia Allah s.w.t terlalu luas. Banyak lagi yang perlu diterokai. Banyak lagi yang perlu dirasai. 


"THE END"
TQ :)
W'SALAM..