Wednesday 10 October 2012

AKU DIA DAN TONG SAMPAH

assalamualaikum semua..:)

untuk first post blog aku hari ni adalah satu cerita yang aku dgr mama aku cter smlm..tppp cter ni aku ketinggalan dahhh..cter ni kuar sebelum cter "cuba jadi lelaki" (semalam) di tv9..pape pon aku nak sahre gak cter ni at korang semua..saper2 yg senasib ngn aku..leh la tgk ringkasan cter ni k..
(sepatutnya aku update benda ni semlm..tpp pe nak buekk,laptop ragam plok..huhu)




ok,cter ni tajuk die "AKU DIA DAN TONG SAMPAH"..mula2 aku dgr tajuk die pon mcm x menarik je..last2 mama aku cter,,terus tertarik mcm kena makan umpan pancing tu..hehehe..




sinopsis Aku, Dia dan Tong Sampah merupakan sebuah cerita komedi romantik mengenai dua insan iaitu Sharnaz dan Amir yang mengalami keperitan hidup kerana putus cinta dengan pasangan masing-masing.Pertemuan antara kedua insan ini bermula ketika mereka mahu membuang surat cinta bekas kekasih di tempat pembuangan sampah. Sejak pertemuan itu, mereka berjanji mahu bantu antara satu sama
lain untuk kembali ke sisi bekas kekasih mereka,


mama aku cakap beto ni bawak watak dia dlm cter ni besttt....:)




sape karya asal cter ni???


pada asalnya, karya ini telah dihasilkan oleh sekumpulan pelajar dari Universiti Teknologi Mara yang membuat projek akhir semester mereka dalam bentuk filem pendek.

"Bagaimanapun, untuk menghasilkan telefilem ini, skrip asalnya telah diolah oleh penulis, Nadia Khan yang sebelum ini terkenal dengan hasil karya novelnya, Kelabu.

“Ini satu penghormatan kerana kami yang sudah biasa dengan pementasan teater kini diberi tanggungjawab besar untuk menerbitkan sebuah telemovie yang berkualiti dan kami turut bersyukur pihak TV9
memberi kepercayaan sepenuhnya kepada kami untuk menerbitkan telefilem ini.


cter ni berlansung 2 jam berturut2 dr 8.30pm -10.30 pm..aku pon xtau la nape boleh tinggal cter ni..mmmm..org ckp xrugi lau x tgk cter ni..mmg best.watak siti saleha n Beto sangat natural n xde pura2 pon dlm lakonan ni..:)



siapa2 yg senasib ngn aku tu korang leh tgk cter ni at tonton.com.my...ok..:)


sumber : SINAR dan Kepala Bergetar...:)



No comments:

Post a Comment